Menopavza – čas, ko hormoni ponorijo … 

Menopavza pri ženskah

Menopavza je čas, ko hormoni pri ženskah začno delovati precej drugače – lahko bi celo rekli, da nekoliko ponorijo, kar se pozna tudi na počutju žensk. Celo življenje namreč počutje in razpoloženje ženske uravnava predvsem menstruacijski ciklus, v času mene pa temu ni več tako. Razlog za to pa je prav spremenjena hormonska slika, zaradi katere se tudi poruši dosedanje ravnovesje hormonov, kar vpliva na skoraj vsa področja življenja. 

Spremenjena hormonska slika povzroča različne težave 

Kopičenje kilogramov, nabiranje maščobe okrog trebuha, težave s potenjem, težave s ščitnico in hormoni, izpadanje las, napihnjenost in vročinski oblivi so samo nekateri znaki, za katere je ‘kriva’ menopavza. Zaradi tega gre za med ženskami izredno nepriljubljeno obdobje, ki ga marsikatera ženska čaka z veliko strahu, saj bi se naštetim težavam najraje izognila. In do neke mere je to tudi možno, zato berite dalje in izvedeli boste, kako si lahko pomagate. 

Menopavza – premagajte jo na naraven način! 

menopavza

Menopavza je lahko tudi čisto prijeten čas – če za to ustrezno poskrbimo. Najbolje je za to začeti skrbeti, še preden nastopi obdobje mene, a tudi takrat, ko že nastopijo težave, se da te ublažiti in si pomagati. In to na naraven način! Pri tem si lahko pomagate tako, da: 

  • poskrbite za zdravo prehrano in zdrav življenjski slog ter po potrebi tudi shujšate, saj se boste tako v svojem telesu gotovo bolje počutili, 
  • poskrbite za uživanje prehrane, ki koristi vašim ščitničnim in drugim hormonom, 
  • uživate čim več sveže zelenjave, najbolje lokalne in ekološko pridelane, 
  • se izogibate sladki hrani in belim pekovskim izdelkom, ki vašemu telesu zgolj škodujejo, 
  • ne uživate preveč mlečnih izdelkov, 
  • se izogibate industrijsko predelanemu mesu, 
  • se izogibate nezdravim in mastnim prigrizkom (npr. čipsu, smokijem …) 
  • pijete veliko tekočine, najbolje vodo ali nesladkane zeliščne čaje (vsaj 2 litra in pol dnevno), 
  • uživate zdrave maščobe in hladno stiskana olja, 
  • začnete uživati prehranski dodatek omega 3, saj ga vaše telo v tem obdobju nujno potrebuje, 
  • začnete uživati navadno konopljiko (vitex), ki poskrbi za hormonsko ravnovesje v telesu, 
  • začnete uživati hidrokolagen, ki bo okrepil vaše sklepe, izboljšal vašo kožo in preprečil prekomerni izpadanje in redčenje las, 
  • poskrbite za to, da vsako noč dovolj spite, 
  • se izogibate kajenju in pitju alkohola, 
  • skrbite za redno gibanje (hitra hoja, kolesarjenje …), 
  • skrbite za dobro počutje in pozitiven pogled na svet.